O mnie

Witaj!
Cześć, mam na imię Julia i witam Cię na stronie szablonu Evelyn! Jest to w pełni responsywny, nowoczesny, kobiecy szablon na Bloggera, stworzony z ❤ w moim studiu Brand & Blogger. Śmiało, rozejrzyj się tutaj!

Pomogę Ci sprawić, aby Twój blog na Bloggerze wyglądał pięknie i profesjonalnie ❤
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
CZYTAJ WIĘCEJ
  • 1
    BEAUTY
    Chcesz poznać moje ulubione makijaże i kosmetyki, dowiedzieć się, co polecam? Znajdziesz to tutaj - sprawdź teraz! ♡
    CZYTAJ WIĘCEJ
  • 2
    LIFESTYLE
    Tutaj poczytasz o mojej życiowej filozofii: zero waste, diecie fit, treningach i więcej ♡
    CZYTAJ WIĘCEJ
  • 3
    PLANOWANIE
    Mam obsesję na punkcie planowania! Chciałabyś zacząć planować swój czas? Poznaj moje najlepsze metody planowania ♡
    CZYTAJ WIĘCEJ

Jak komunikować się z klientem?


E-mail marketing – bardzo czasochłonny, ale niezwykle przydatny sposób komunikacji z klientem. Dzięki niemu pozostajemy, a właściwie nasz content pozostaje,  w ścisłym kontakcie z swym potencjalnym nabywcą. Oto kilka dobrych rad, których należy przestrzegać, wysyłając wiadomości handlowe.

Gdy przygotowaliśmy już sobie listę mailingową oraz treść, trzeba pamiętać, aby być zawsze i bezwzględnie systematycznym. Bez tego nie można zaczynać żadnej operacji związanej z elektroniczną ofertą handlową. Należy zadbać o systematyczne nawiązywanie znajomości, aby odbiorca po drugiej stronie ciągle o nas pamiętał, a tym samym nieustannie oczekiwał na kolejną wiadomość. Tylko przy regularnej interakcji wytworzy się więź między usługodawcą a usługobiorcą, dlatego potrzebny jest precyzyjnie rozpisany haromonogram wysyłki, aby stanowił pewnego rodzaju nawyk. Klient więc w ciemno powinien wiedzieć, że np. w poniedziałek w jego skrzynce odbiorczej znajdzie się kolejna cenna informacja, która może zmienić jego decyzję zakupową.

Zadbać również należy o personalizację usługi. Dobrze więc będzie zadbać najpierw o pozyskanie cennych danych o adresacie: czym się interesuje, gdzie zagląda, co kupuje itp. Nie ma nic gorszego, niż wyrzucanie do kosza 100 podobnych wiadomości o poranku przy kawie. Przekaz zatem musi wykazać się dynamizmem, aby nie trafił do sekcji spam.

Lepiej pracować tak, aby się za dużo nie napracować, oszczędzając przy tym czas i pieniądze. Dobrym początkiem na masową wysyłkę jest skorzystanie z opcji follow-up. W ten sposób dotrzemy już na samym początku do ogromnej rzeszy odbiorców. Zatem zacznijmy myśleć o automatyzacji treści. Jeśli chcemy, aby oferta przyciągnęła potencjalnych subskrybentów, pozwólmy im podjąć decyzję. Gdy się już zapiszą, zaproponujmy kupony rabatowe czy zakup contentu po korzystnej cenie w abonamencie. Odpowiednie platformy mailingowe informują o kolejnych ruchach czytelników, więc zawsze jest czas na zmianę strategii. Najpierw jednak trzeba przetestować wiele wariantów, pomysłów, aby przekonać się, który z nich przynosi najwięcej efektów.

Wykorzystajmy do wysyłki i budowania lojalności klienta nie tylko adres e-mail, ale również smartfon. To nic wielkiego, ale zawsze miło jest np. otrzymać sms urodzinowy z kodem gwarantującym zniżkę na zakupy czy informację o rabatach sezonowych dla stałych klientów. Koniecznie trzeba też przypominać o upływającym czasie, aby konsument nabył towar w okresie trwania promocji. Takie spersonalizowane niespodzianki dobrze wpływają na atrakcyjność oferowanej usługi, ale też wzmacniają więź z marką.

Na zakończenie pracy koniecznie należy zadbać o kilka ważnych drobiazgów. Trzeba mianowicie sprawdzić: czy wysyłane maile faktycznie docierają i czy przypadkiem ktoś nie zablokował nam możliwości wysyłki oraz – jakie treści najchętniej są oglądane. Musimy też dać swym odbiorcom możliwość wypisania się z listy subskrybentów. Nikt nie lubi być zmuszany do otrzymywania niechcianych maili. Trzeba przecież rozumieć swoich odbiorców i szanować ich zdanie.   

Sylwia Cegieła