Forum internetowe – obecnie nie ma już chyba użytkownika sieci, który
nie znałby tej formy komunikacji w wirtualnej rzeczywistości. Pełni ono
funkcję często opiniotwórczą oraz informacyjną, gdyż – dzięki
komentarzom opublikowanym przez potencjalnych konsumentów – zapoznamy
się z poglądami innych dotyczących używanych produktów czy oferowanych
usług. W drodze konwersacji można też nabyć rzetelną wiedzę, która
przyspieszy nasze decyzje zakupowe. Stąd wniosek, że forum jest cennym
darmowym narzędziem służącym do promocji marki.
Aby móc w pełni korzystać z tego medium, musimy jednak przestrzegać kilku zasad:
1. Uważnie czytajmy regulamin – to może być klucz do sukcesu wizerunkowego, gdyż wykluczenie z dyskusji za złamanie regulaminu może nadszarpnąć naszą reputację.
2. Zapoznajmy się z powszechnie przyjętymi zasadami, bo nie ma nic gorszego jak dostać bana za brak szacunku dla reguł.
3. Publikujmy posty tylko w miejscach dedykowanych branży, w tematach do tego wyznaczonych – nigdy w innych miejscach, gdyż jedyne, czego możemy się spodziewać to wykasowanie wpisu i – w konsekwencji – wykluczenia ze społeczności.
4. Uczestniczmy aktywnie w dyskusjach związanych z branżą jaką reprezentuje dana marka. Czerpmy z tych wirtualnych rozmów wiedzę dla samych siebie.
5. Nie używajmy wulgaryzmów ani obrażać uczestników rozmowy – zachowajmy kulturę osobistą. Wszechobecny hejt nikomu nie jest potrzebny.
6. Trzeba zachować ostrożność, gdyż posty marketingowe będące nachalną reklamą natychmiast się usuwa. Nie wolno również używać w tym samym dniu podobnych sloganów na wielu forach czy nawet powielać podobnych treści w więcej niż 2 miejscach, gdyż posty są pozycjonowane i jeśli konsument znajdzie podobną informację w wyszukiwarce, natychmiast zrezygnuje z zakupu usługi czy produktu. Lepiej prowadzić zatem luźną, niezobowiązującą dyskusję, niż wprost informować, czego oczekujemy. W przeciwnym razie, reklamę lub spam wykryją czytelnicy przy pierwszym potknięciu.
7. Rzetelne informacje należy dodawać, posługując się oficjalnym kontem reprezentowanej firmy. Wtedy klient niemal natychmiast trafi na interesujący go temat. Kluczem do wizerunkowego sukcesu jest otwartość, a nie anonimowość. Budujemy wtedy wiarygodność eksperta i zyskujemy zaufanie. Można również do promocji podejść od drugiej strony – z perspektywy użytkownika produktu czy odbiorcy usługi, ale nie należy nadmiernie wykorzystywać tej formy, gdyż moderator – znając nasz adres IP i zauważając złamanie zasad czy ich nadużycie – usunie nasze konto.
8. Regularne i codzienne posty są w cenie, gdyż forum to bardzo ograniczona i zamknięta w swym kręgu społeczność szukająca konkretnej wiedzy. Jak tylko pojawi się nowy wpis, natychmiast to wychwytują. Często mozolna i długotrwała praca po jakimś czasie przyniesie więc wymierne efekty. Należy jednak pamiętać, aby – publikując w różnych miejscach – nie używać podobnego nicku (chyba że jest to konto firmowe), gdyż użytkownicy znają dobrze stałych „bywalców”. Trzeba również kreatywnie podchodzić do informacji, gdyż publikacja na zasadzie kopiuj-wklej uruchomi schematyzm, a nie umiejętność twórczego myślenia, co niekorzystnie wpłynie na oferowany content. Nie korzystajmy też z więcej niż 3 do 5 forum internetowych jednego dnia, gdyż nikt nie lubi być zarzucanym informacjami. Nasze wypowiedzi zaczną być ignorowane, a firma straci potencjalnych klientów. Lepiej pisać mniej niż za dużo o sobie, a większą uwagę przywiązywać do dyskusji czy porad. Takie działanie pozycjonuje produkt w Internecie.
9. Trzeba zbudować profesjonalny profil firmy składający się z logotypu, nazwy firmy, danych kontaktowych i – co najważniejsze – koniecznie podajmy adres www. Klient – w miarę upływu czasu – gdy już uda nam się pozyskać jego zaufanie, zechce przejrzeć naszą ofertę i – być może – stanie się potencjalnym jej odbiorcom (spowoduje to generację ruchu i wypozycjonuje markę), a być może poleci ją swoim znajomym, czyli sam zbuduje nam sieć kontaktów. Taka baza przyda się do nawiązania późniejszej ewentualnej współpracy, czy to na linii przedsiębiorca-klient, czy przedsiębiorca-przedsiębiorca.
10. Potrzebne są sensowne i krótkie treści, aby nie zanudzać czytelników zbędnymi opowiastkami. Wtedy członek społeczności stanie się ekspertem prezentującym unikalną wiedzę, a jeśli dodatkowo podeprze się ją źródłem, to zyska się miano wiarygodnego przedstawiciela zorientowanego w nowościach danej branży. Trzeba omijać też wszelkie spory, gdyż najczęściej nie mają nic wspólnego z tematem rozpoczętej dyskusji, a orientować się we wszystkich interesujących wątkach.
Jeśli zastosujemy się do powyższych uwag, konsekwentna promocja powinna pomóc w wykreowaniu wizerunku firmy w sieci. Powodzenia!
Aby móc w pełni korzystać z tego medium, musimy jednak przestrzegać kilku zasad:
1. Uważnie czytajmy regulamin – to może być klucz do sukcesu wizerunkowego, gdyż wykluczenie z dyskusji za złamanie regulaminu może nadszarpnąć naszą reputację.
2. Zapoznajmy się z powszechnie przyjętymi zasadami, bo nie ma nic gorszego jak dostać bana za brak szacunku dla reguł.
3. Publikujmy posty tylko w miejscach dedykowanych branży, w tematach do tego wyznaczonych – nigdy w innych miejscach, gdyż jedyne, czego możemy się spodziewać to wykasowanie wpisu i – w konsekwencji – wykluczenia ze społeczności.
4. Uczestniczmy aktywnie w dyskusjach związanych z branżą jaką reprezentuje dana marka. Czerpmy z tych wirtualnych rozmów wiedzę dla samych siebie.
5. Nie używajmy wulgaryzmów ani obrażać uczestników rozmowy – zachowajmy kulturę osobistą. Wszechobecny hejt nikomu nie jest potrzebny.
6. Trzeba zachować ostrożność, gdyż posty marketingowe będące nachalną reklamą natychmiast się usuwa. Nie wolno również używać w tym samym dniu podobnych sloganów na wielu forach czy nawet powielać podobnych treści w więcej niż 2 miejscach, gdyż posty są pozycjonowane i jeśli konsument znajdzie podobną informację w wyszukiwarce, natychmiast zrezygnuje z zakupu usługi czy produktu. Lepiej prowadzić zatem luźną, niezobowiązującą dyskusję, niż wprost informować, czego oczekujemy. W przeciwnym razie, reklamę lub spam wykryją czytelnicy przy pierwszym potknięciu.
7. Rzetelne informacje należy dodawać, posługując się oficjalnym kontem reprezentowanej firmy. Wtedy klient niemal natychmiast trafi na interesujący go temat. Kluczem do wizerunkowego sukcesu jest otwartość, a nie anonimowość. Budujemy wtedy wiarygodność eksperta i zyskujemy zaufanie. Można również do promocji podejść od drugiej strony – z perspektywy użytkownika produktu czy odbiorcy usługi, ale nie należy nadmiernie wykorzystywać tej formy, gdyż moderator – znając nasz adres IP i zauważając złamanie zasad czy ich nadużycie – usunie nasze konto.
8. Regularne i codzienne posty są w cenie, gdyż forum to bardzo ograniczona i zamknięta w swym kręgu społeczność szukająca konkretnej wiedzy. Jak tylko pojawi się nowy wpis, natychmiast to wychwytują. Często mozolna i długotrwała praca po jakimś czasie przyniesie więc wymierne efekty. Należy jednak pamiętać, aby – publikując w różnych miejscach – nie używać podobnego nicku (chyba że jest to konto firmowe), gdyż użytkownicy znają dobrze stałych „bywalców”. Trzeba również kreatywnie podchodzić do informacji, gdyż publikacja na zasadzie kopiuj-wklej uruchomi schematyzm, a nie umiejętność twórczego myślenia, co niekorzystnie wpłynie na oferowany content. Nie korzystajmy też z więcej niż 3 do 5 forum internetowych jednego dnia, gdyż nikt nie lubi być zarzucanym informacjami. Nasze wypowiedzi zaczną być ignorowane, a firma straci potencjalnych klientów. Lepiej pisać mniej niż za dużo o sobie, a większą uwagę przywiązywać do dyskusji czy porad. Takie działanie pozycjonuje produkt w Internecie.
9. Trzeba zbudować profesjonalny profil firmy składający się z logotypu, nazwy firmy, danych kontaktowych i – co najważniejsze – koniecznie podajmy adres www. Klient – w miarę upływu czasu – gdy już uda nam się pozyskać jego zaufanie, zechce przejrzeć naszą ofertę i – być może – stanie się potencjalnym jej odbiorcom (spowoduje to generację ruchu i wypozycjonuje markę), a być może poleci ją swoim znajomym, czyli sam zbuduje nam sieć kontaktów. Taka baza przyda się do nawiązania późniejszej ewentualnej współpracy, czy to na linii przedsiębiorca-klient, czy przedsiębiorca-przedsiębiorca.
10. Potrzebne są sensowne i krótkie treści, aby nie zanudzać czytelników zbędnymi opowiastkami. Wtedy członek społeczności stanie się ekspertem prezentującym unikalną wiedzę, a jeśli dodatkowo podeprze się ją źródłem, to zyska się miano wiarygodnego przedstawiciela zorientowanego w nowościach danej branży. Trzeba omijać też wszelkie spory, gdyż najczęściej nie mają nic wspólnego z tematem rozpoczętej dyskusji, a orientować się we wszystkich interesujących wątkach.
Jeśli zastosujemy się do powyższych uwag, konsekwentna promocja powinna pomóc w wykreowaniu wizerunku firmy w sieci. Powodzenia!
Sylwia Cegieła