Filtr przeciwpyłowy, inaczej zwany kabinowym jest niezwykle istotnym elementem klimatyzacji, gdyż zapobiega przedostaniu się do wnętrza kabiny wszelkich zanieczyszczeń, jakie możesz napotkać podczas jazdy samochodem. Kurz, liście czy pyłki roślin są bardzo szkodliwe zwłaszcza dla alergików. Dzięki temu urządzeniu nie będziesz miał z nimi styczności, gdyż powietrze najpierw przechodzi przez filtr i zostaje pozbawione wszelkich nieczystości, następnie jest schładzane, aby potem trafić poprzez nawiew do kabiny.
Jakość zasysanego tlenu świadczy o czystości filtra. Gdy jest brudny, nawiew działa bardzo słabo, a jeśli się go prawidłowo konserwuje – działa bez zarzutu. Wilgoć również wpływa niekorzystnie, ponieważ w kabinie auta czuć wtedy nieprzyjemny zapach. W tle usłyszysz również przytłumiony hałas.
Na rynku są obecnie dwa rodzaje filtrów: zwykły oraz węglowy, który – dodatkowo – oprócz ochrony przed zanieczyszczeniami z zewnątrz, zabezpiecza przed przedostaniem się wszelkiego rodzaju zapachów, trujących gazów oraz nieprzyjemnego odoru. Zabezpiecza przed przedostaniem się tych substancji do oczu, nosa czy oskrzeli czynników drażniących. Przeciwdziała zatem wszelkim poważnym infekcjom zwłaszcza u astmatyków czy alergików.
Zaleca się zatem częstą jego wymianę, gdyż wszelkie substancje, które zatrzymuje powodują po długiej eksploatacji jego zatkanie, co z kolei potęguje parowanie szyb, gdyż klimatyzacja ma osłabiony nadmuch. Po pewnym czasie dostaje się zatem wilgoć sprzyjająca rozwojowi drobnoustrojów, grzybów czy pleśni. Stąd właśnie przesłanka, aby często wymieniać filtr.
Na rynku są obecnie dwa rodzaje filtrów: zwykły oraz węglowy, który – dodatkowo – oprócz ochrony przed zanieczyszczeniami z zewnątrz, zabezpiecza przed przedostaniem się wszelkiego rodzaju zapachów, trujących gazów oraz nieprzyjemnego odoru. Zabezpiecza przed przedostaniem się tych substancji do oczu, nosa czy oskrzeli czynników drażniących. Przeciwdziała zatem wszelkim poważnym infekcjom zwłaszcza u astmatyków czy alergików.
Zaleca się zatem częstą jego wymianę, gdyż wszelkie substancje, które zatrzymuje powodują po długiej eksploatacji jego zatkanie, co z kolei potęguje parowanie szyb, gdyż klimatyzacja ma osłabiony nadmuch. Po pewnym czasie dostaje się zatem wilgoć sprzyjająca rozwojowi drobnoustrojów, grzybów czy pleśni. Stąd właśnie przesłanka, aby często wymieniać filtr.